PROIECT EDUCATIV FANTEZIE ȘI CULOARE
- Titlul proiectului: ”Fantezie și culoare”
- Tipul proiectului: local
- Unitatea de învățământ: Grădinița cu Program Prelungit Nr. 53, Oradea
- An școlar: 2023-2024
- Coordonator proiect: Prof. Sonea Melania
- Scurtă descriere:
Arta îl aduce pe copil mai aproape de frumos, îi oferă posibilitatea să creeze frumosul, să-l descopere sub aspecte noi. Grădinița este primul factor care contribuie în mod organizat la conturarea personalității umane, la formarea și cultivarea gustului pentru frumos, oferind preșcolarului posibilitatea stimulării câmpului emoțional tonic și îndepărtarea inhibițiilor.
Prin intermediul acestui proiect educativ urmărim dezvoltarea și cultivarea capacităților de a comunica prin culoare, de a aduce o rază de lumină în viața copiilor, sprijinindu-i atunci când este nevoie pentru a evita o serie de greșeli care se întâlnesc în lucrările lor si care diminuează expresivitatea acestor. Proiectul oferă oportunităţi pentru preșcolari și cadre didactice, atât prin informarea, utilizarea și aplicarea unor tehnici și materiale noi, de ultimă generaţie, contribuind la dezvoltarea gustului estetic şi la crearea unor obiecte deosebite/ unicat. Astfel prin intermediul acestui proiect educativ preșcolarii au avut oportunitatea de a realiza lucrări artistice folosind diverse tehnici de lucru. Expoziția cu vânzare a lucrărilor artistice realizate de preșcolari a reprezentat punctul forte dar și motivația și satisfacția celor mici implicați în proiect.
7.Grupul țintă vizat:
- direct: copii preşcolari
- indirect:
- familiile copiilor
- cadrele didactice
- Bronț Maria
- Enumerarea activităților din proiect:
”Căsuța fermăcată” –decorarea obiectelor /figurinelor
”Șervețelul magic”-tehnica șervețelului pe sticlă
”Șervețelul magic”-tehnica șervețelului pe ceramică
Inimioare”-tehnica pe textil: decorare tricou
”Inimioare pentru mama!”-tehnica pe textil: decorare eșarfă
”Primăvara copiilor”-tehnica decorării porțelanului cana, farfurie
”Cutiuța de bijuterii” – tehnica decorării lemnului
Expoziție: „Bucurii pentru copii”
- Bugetul proiectului:
Fonduri proprii, sponsorizări, donații.
- Evaluare: expoziție cu vânzare – lucrări artistice realizate
COORDONATOR Prof. Melania SONEA
DIRECTOR Prof. Otilia Andrada ȘULEA
Scurtă descriere: am inițiat proiectul educativ cu scopul de a surprinde zîmbetul de pe chipul copiilor cu ocazia desfășurării celor mai plăcute și îndrăgite activități din grădiniță pe parcursul întregului an școlar. Activități precum: 1 Decembrie-Ziua Națională, Vine Moș Crăciun, Unirea Principatelor Române-Mica Unire, La mulți ani, măicuța mea!, 1Iunie-Ziua copilului, sunt doar câteva dintre cele cu impact asupra copiilor și cu emoții trăite la intesitate maximă. Evaluarea proiectului constă în tipărirea unei reviste cu ISSN cu același titlu. În felul acesta este pusă în valoare și măiestria educatoarelor în ceea ce privește redactarea unui articol despre o activitate reușită desfășurată în cadrul proiectului.
Grupul țintă vizat:
Direct: preșcolarii celor șapte grupe de la GPP nr 20 (167 copii) și o grupă (25 copii) de la GPP nr. 53 Oradea
Indirect: cadre didactice, părinți
Număr de participanți: 167 GPP 20 + 25 GPP 53 Oradea
Enumerarea activităților din cadrul proiectului:
Sănătate pentru mine din fructe și legume de toamnă, Sărbătorim Ziua Națională a României, Iată, vine Moș Crăciun!, Hai să dăm mână cu mână cei cu inima română, Iarna, bucuria copiilor, La mulți ani, măicuța mea!, Hristos a înviat! Lumina din sufletul copilului!, Sărbătorim Ziua Europei!, 1 IUNIE – bucurie și zâmbet dulce!
Finanțare: fonduri proprii
Evaluare: tiparirea revistei nr 8
Concluzii: prin activitățile proiectului, preșcolarii s-au bucurat de activitățile desfășurate, zâmbetul a fost pe chipul lor inocent, și-au însușit parte din obiceiurile și tradițiile românești, și-au dezvoltat imaginația și gândirea creatoare, aptitudinile și simțul artistic. De asemenea, sentimentul de apartenență la neamul românesc și insuflarea dragostei față de țara noastră, au fost definite și cultivate prin activitățile propuse. Educatoarele din echipa de implementare: Sonea Melania, Jurcău Paula, Buta Diana, Micorici Mariana, Indrieș Tania, Jurcan Lavinia, Perțe Mihaela, Faina Smaranda, Beke Florina, Șerban Sorina, Purtan Ioana, Șchiopu Carmen, Ștrengar Crina, Gavriș Ramona și Pascu Mariana au desfășurat activitățile din cadrul proiectului conform calendarului activităților. Scopul și obiectivele proiectului au fost atinse.
COORDONATOR prof. Lidia BORTOȘ
DIRECTOR prof. Otilia Andrada ȘULEA
Scurtă descriere:
Prin participarea ȋn cadrul acestui proiect urmărim să-i ajutăm pe copii să descopere şi să ȋnţeleagă frumuseţea mişcării şi necesitatea practicării ei. Considerăm că atât cadrele didactice, cât şi părinţii trebuie să asigure posibilitatea mişcării sub formă de joc sau sport, ceea ce va contribui la modelarea acestora, lucru esenţial ȋn dezvoltarea personalităţii lor. Fiecare activitate desfăşurată ȋn cadrul acestui proiect, are ca efect creşterea calităţii, sănătăţii şi stimularea practicării sportului .
Scopul proiectului : stimularea interesului pentru mişcare ȋn vederea asigurării unei dezvoltări fizice armonioase şi a dezvoltării spiritului de competiţie.
Obiectivele proiectului:
– stimularea copiilor pentru practicarea zilnică a unor activităţi de mişcare şi sporturi, pe măsura posibilităţilor proprii;
– dezvoltarea armonioasă a copiilor;
– educarea trăsăturilor de voinţă,a disciplinei colective, a simţului de ordine, a unor comportamente de dezvoltare a respectului de sine;
– manifestarea ȋn timpul activităţilor, a atitudinii de cooperare dar şi a spiritului de competiţie, spiritului de echipă, fair-play.
– menţinerea stării de sănătate, creşterea rezistenţei organismului.
Activitățile din proiect au fost desfășurate la 9 grupe coordonate de educatorele: prof.Fodor Adina, prof. Fofiu Ioana, prof. Munteanu Mirela, prof. Maghiar Florina, prof. Bondar Marcela, prof. Sîrb Denisa, prof. Petruș Violina, prof. Hirțe Camelia, educ.Pascu Mariana, prof. Gavriș Ramona, prof. Fărăianu Nicoleta, prof. Matei Ioana, prof. Roman Doina, prof. Laza Adriana, prof. Lupșe Marina, prof. Muntean Anca, prof. Malița Ana, prof.Țenț Paula.
Scopul acestui proiect este dezvoltarea interesului pentru cunoașterea, păstrarea și transmiterea tradițiilor locale, descoperirea rădăcinilor istorice, ale creației populare, al educației prin folclor într-o lume multiculturală, plină de valori culturale moștenite de la strămoși.
Prin activitățile cuprinse în proiect, copiii vor cunoaște mai bine neamul românesc, calitățile poporului român, tradițiile și obiceiurile și vor înțelege cu ușurință semnificația sărbătorilor de iarnă și a unor evenimente specifice temei proiectului.
Enumerarea activităților din proiect:
Noi suntem români!- activitate cultural-artistică
,,Bună-seara gazdă bună”Tradiții și obiceiuri de Crăciun
Hai să dăm mână cu mână! Dansăm Hora Unirii!
Atelierele creației ! Decorăm linguri de lemn – conf. Decorăm farfurii de ghips – conf.
Vizită la Muzeul Oradea
Tradiții de paști Atelierele creației ! Încondeiem ouă Pregătim cozonac
Vizită la Muzeul Țăranului Român din Vadu Crișului Vizită la olar în Vadu Crișului
Temele din proiect sunt de interes comun și marchează cele mai importante evenimente pe parcursul anului, doar evaluarea proiectului este aparte și s-a realizat prin EXCURSIE LA VADU CRIȘULUI.
Pentru îndeplinirea funcţiei fundamentale a familiei, cea de securizare a copilului, şi a rolului său socializator, finalitatea definitorie a educaţiei părinţilor constă în formarea conştiinţei educative a acestora, conştiinţa necesităţii unui efort continuu pe măsura evoluţiei nevoilor, inclusiv de educaţie, ale copilului.
Realizarea acestui program de consiliere și educație parentală are ca obiectiv să sprijine preșcolarii și părinții acestora în dobândirea unor cunoștințe și abilități necesare optimizării dezvoltării cognitive, sociale și emoționale în relație cu ai lor copii.
- Grupul țintă vizat:
- direct: preșcolarii grădiniței(aprox.120 copii)
- indirect: părinții copiilor înscriși în grădinița noastră, personalul grădiniței, specialiști în diferite domenii
- Enumerarea activităților din proiect:
„Cercul siguranței”
„Cum creștem stima de sine a copilului?”
„Colindăm, colindăm, colind Sfânt”
„Sănătatea copilului prin ochii specialistului”
„Cum să am grijă de sănătatea mea? ”
„Pronunția și vorbirea corectă la copii”
„Cum pronunțăm corect?”
„Cauze emoționale din spatele bolilor”
„Emoția ii prietena mea”
„Cooperăm eficient”
Evaluare proiectului „Sunt cel mai bun copil pentru părintele meu”
- Numărul de participanți: 120 de preșcolari
- Parteneri:
- Psiholog: Ion Alexandra, Roșeanu Roxana
- Consiler Școlar: Haioș Temena
- Formator:Neag Maria Andrea
- Logoped: Hus Adela, Ghețe Rebeca
- Medic Pediatru: Diculescu Mihaela
- Medic homeopat: Stoicovici Alina
- Psiholog: Dejeu Daniela
- Finanțarea: donaţii, fonduri proprii, sponsorizari