Proiect educativ local în cadrul Programului Național „Să citim pentru mileniul III”- GPP Nr. 53 Oradea

Prin activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect, copiii vor descoperi ce înseamnă lucrul cu cartea, plăcerea lecturii, importanţa textului scris în dezvoltarea intelectuală, toleranţa, bucuria de a dărui, munca în echipă. De asemenea, demonstrează că lectura face parte integrantă din copilăria celor mai mulţi copii cu o funcţie ludică şi formativă astfel, constituind modele de urmat în viață.

Principalele obiective care vizează dezvoltarea și îmbogățirea vocabularului începând cu educația timpurie, sunt:

  • Formarea unei atitudini de grijă şi respect faţă de carte.
  • Îmbunătăţirea comunicării orale şi stimularea interesului pentru citit-scris.
  • Stimularea imaginaţiei şi a creativităţii verbale.
  • Familiarizarea cu alte instituţii care fac posibile împrumutul de carte (biblioteci, librării, tipografii -virtuale);
  • Evaluare proiect

GALERIE FOTO

Proiect educativ local în cadrul Programului Național „Să citim pentru mileniul III”- GPP Nr. 20 Oradea

“Mult e dulce şi frumoasă limba ce-o vorbim,

Altă limbă armonioasă ca ea nu găsim.”

                                                               George Sion

          Cartea a fost şi va rămâne un adevărat ospăţ al gândurilor, ospăț la care oricine este poftit. Ea oferă celui care o parcurge, pe lângă satisfacţiile aduse de orice fapt inedit, prilejuri unice de reflecţie, de meditaţie. Ea îndeamnă la introspecţie, contribuie substanţial la formarea şi modelarea personalităţii şi comportamentului cititorului.

         Lectura rămâne una dintre cele mai intense, mai educative și mai răpândite activități. Cu cât copilul se apropie mai devreme de lectură, cu atât mai importante, mai vizibile și mai durabile vor fi efectele ei în domeniul limbajului, al comunicării precum și al socializării.

            Devenind prietenul copilului încă din etapa preşcolară, continuând în cea şcolară, cartea îl va ajuta să parcurgă uşor căile cunoaşterii, de la concret la abstract, de la intuiţie la reprezentare şi apoi la fantezie. Cu ajutorul ei, copilul intră în posesia numeroaselor instumente care îi pot satisface dorința de a descoperi realitatea înconjurătoare, ea însăşi fiind o lume.

        Copilul trebuie să perceapă cartea ca pe un domeniu care merită să fie cucerit, ca pe un prieten mereu alături de el, un prieten care îi vorbeşte, îi dă sfaturi bune şi care nu-l trădează niciodată.  Lucrurile aflate din cărţi îi îmbogăţesc mintea şi sufletul, îl ajută să se înţeleagă pe sine şi pe ceilalţi.

Scopul acestui proiect educațional constă în stimularea interesului pentru lectură individuală şi colectivă în perioada preşcolară şi şcolara mică, în vederea dezvoltarii şi activizării vocabularului,  dobândirii tehnicilor de muncă intelectuală; încurajarea dorinţei copiilor preşcolari de a deveni şcolari.

  GALERIE FOTO

– Proiect educativ local în cadrul Programului Național „Ecogrădinița”- GPP Nr. 20 Oradea

,,Învăţaţi-i pe copiii voştri ceea ce i-am învăţat noi pe ai noştri, că  pământul este mama noastră. Tot ceea ce i se întâmplă pământului, va ajunge să li se întâmple şi copiilor acestui pământ. Noi ştim cel puţin atât: nu pământul aparţine oamenilor, ci omul aparţine pământului. Omul este firul care ţese drama vieţii şi ceea ce-i face pământului îşi face lui însuşi.”Sieux Seattle

          Mediul înconjurător, aşa cum ni se prezintă el astăzi, este în mare parte o creaţie a omului, care poate influenţa la rândul sau evoluţia societatăţii umane. Degradarea continuă a mediului care se produce sub ochii noştri se datorează tocmai intervenţiei omului în natură. Pericolul este foarte mare şi tocmai de aceea un gând domină constant pe orice fiinţă raţională care trăieşte pe acest pamânt: ocrotirea naturii şi păstrarea ei pentru generaţiile viitoare.

A-l educa pe copil în spiritul educaţiei ecologice, înseamnă a-i forma o conduit şi o conştiinţă ecologică, care începe în familie, se continuă la grădiniţă, la şcoală şi apoi în viaţă.

Educaţia ecologică îi ajută pe copii să înţeleagă influenţa comportamentului lor asupra calităţii mediului. Ea se bazează pe cunoaşterea mediului, dar are şi o component afectivă: domeniul resposabilităţii, sistemul de valori, atitudini necesare construirii unei societăţi durabile.

Educaţia ecologică pregăteşte copilul pentru viaţă, îi formează calităţile necesare pentru a juca un rol creative în vederea ameliorării condiţiilor de viaţă şi a protejării mediului.

Preşcolarul trebuie să înţeleagă că natura este patrimonial comun al umanităţii, este în egală măsură a noastră a celor care trăim acum, dar şi a generaţiilor viitoare. Noi educatoarele trebuie să-I învăţăm pe copii să observe ceea ce se întâmplă în jurul lor, să pună întrebări să caute răspunsuri şi mai ales să acţioneze ştiind că ei sunt o parte din marea carte a naturii.

Prin activităţile noastre îi învăţăm pe copii să înţeleagă natura, să o iubească, să acţioneze pentru salvarea ei, atât de ameninţată astăzi, iar în felul acesta vor contribui la sănătatea şi fericirea întregii omeniri.

GALERIE FOTO

Proiect educativ local în cadrul Programului Național „Ecogrădinița”- GPP Nr. 53 Oradea

ARGUMENT:

            Respectul pentru mediul inconjurator nu este innascut, ci se invata. De multe ori, omul are un raport destul de contrastant cu natura si nu o respecta intotdeauna. De aceea, importanta unei educatii fata de mediul inconjurator trebuie sa aiba loc de la o varsta cat mai frageda. Astfel, de la cele mai mici varste, copiii trebuie implicati in activitati de reciclare si de responsabilizare intr-un mod diferit, prin joc, prin povesti.

Copiii, dacă sunt educați așa cum trebuie, au o capacitate de a fi sensiblizați mult mai ușor, de a fi stimulați și de a li se atrage atenția într-un mod mult mai simplu. Trebuie să le arătăm că natura trebuie protejata si ca viitorul nostru depinde de felul in care este gestionat acest lucru. Ei invata usor diferenta dintre bine si rau si de aceea, este bine sa le explicam atat consecintele pozitive, cat si pe cele negative ale actiunilor noastre. Nu se invata totul intr-o zi, insa cu rabdare se pot face minuni!

            Mediul reprezintă viaţă pentru noi, fără el nu am putea supravieţui!.

Scopul proiectului:

Formarea unei atitudini responsabile şi active pentru gestionarea şi ocrotirea mediului înconjurător, apreciind în situații concrete , comportamente și atitudini ecologice/nonecologice în raport cu norme prestabilite și cunoscute.

.  Grup  ţintă:

  • direct: – 11  grupe de preșcolari : grupa mica ”A”, ”B” , ”C” și ”D”

                                                       grupa mijlocie ”A”,”B” ,”C”

                                                       grupa  mare ”A”, ”B” , ”C” ,”D”

  • indirect:- părinţii, comunitatea locală.

                             –    educatoarele de la cele 11 grupe :        Șulea Otilia Andrada-director,

Roman Doina, ,  Munteanu Mirela, Laza Adriana, Fodor Adina, Lupșe Marin,  Dersidan Viorica,  Bondar Marcela, Burlo Monica , Pascu Mariana, Olău Ramona , Gardan Anca ,   Dragoi  Georgiana,  Popa Alicia, Matei Ioana,  Petrus Violina, Hodut Teodora , Horvath Edina, Muntean Anca, Apan Florica, Lele Camelia, Fofiu Ioana, Miheș Oana

Perioada derulării proiectului:    octombrie 2021 – iunie 2022

CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR :

  1. „Admirăm culorile toamnei!”

– plimbari în  natura ;

-jocuri în aer liber;

      Natura  este plină de bogății naturale care își dezvăluie în totalitate splendoarea în anotimpul toamna.. Acum, când totul se îmbracă în haine picturale este un bun motiv pentru a ieși la plimbare, la  joacă !

     Copii și educatoare ne-am lăsat  îmbătați de tot ceea ce natura ne oferă în această perioadă iar tentante au fost  și tumbele prin mormanele cu frunze! 

  1. ”Toamna dăruiește sănătate în bucate !”

-act. pentru observarea și pregătirea diverselor bunătăți ale toamnei

-act. online   https://pin.it/6KWywj3

            Toamna este sezonul în care natura ne oferă o mulțime de „delicii” benefice pentru sănătate. Ea ne oferă o percepție feerică a naturii, ne delectează cu multitudinea schimbărilor dar și a simturilor noastre!

  1. „ Brăduleț, brăduț drăguț!”

– confecţionarea unor brazi  /podoabe ecologice pentru Crăciun  

     Iarna este anotimpul  favorit al copiilor , cu prima zăpadă, primii fulgi de nea care cad ușor, perioada Crăciunului cu globuri, lumini și mirosul de brad. Totul pare  feeric !

Atmosfera de sărbătoare  ne-a cuprins pe toți iar copiii s-au întrecut în a crea decorațiuni minunate pentru bradul de Craciun! 

  1. „Viețuitoarele pădurii în anotimpul iarna!”

– activităţi practice –vizionare materiale educative

https://youtu.be/pQqgrzslD3Y   – act. online

     În nopțile geroase de iarnă, cu pământul acoperit de un strat gros de zapadă, căutarea hrănii pentru locuitorii pădurii devine din ce in ce mai grea. După ce am aflat cum reușesc  să supraviețuiască în aceste condiții, am încercat  să  găsim  soluții in vederea ajutorării prietenilor din natură. Sa-i construim oare ariciului un adăpost cald, iar vrăbiuțelor să atârnăm de creanga unui copac o căsuță plină cu hrană? 

  1. „Ce putem face din… !”

-selectare deșeuri;

-lucrări din materiale reciclabile

-act. online 

  1. „Prietenii apei!”

– activităţi online

https://www.youtube.com/watch?v=5GCdZNP5J9g&feature=share

https://www.youtube.com/watch?v=mylCQjryPiU&feature=share 

  1. „Oaza de verdeață”

Activități de plantare și îngrijire de flori și/sau legume

Prezentare online https://www.youtube.com/watch?v=i6ylkMPYQPl&feature=share 

  1. ”Ne recreem în natură ! ”

-evaluarea proiectului

IMPACTUL PROIECTULUI

           Dorim să antrenăm copiii în activităţi ecologice prin care să dobândească valori şi sentimente de grijă faţă de mediu,să adopte un comportament adecvat faţă de plante şi animale. Ne ajutăm unii pe alții, învățăm unii de la alții și promovăm efortul fiecăruia, fie mic sau mare, de a proteja mediul.  Urmărim  o schimbare a propriei atitudini față de mediul înconjurător, față de ceea ce înseamă cu adevărat un comportament ecologic.

            Prin derularea acestui proiect în grădiniţă copiii vor fi un public important pentru educaţia mediului deoarece sunt gestionarii şi consumatorii de mâine ai resurselor iar în unele cazuri copiii îşi pot influenţa părinţii şi alţi membri ai comunităţii.

Galerie Foto

Proiect educativ local „Sănătoși, voioși, voinici”- GPP Nr.20 Oradea

Acest proiect s-a desfășurat la nivelul unității noastre pe parcursul mai multor ani școlari, existând o continuitate a acestuia și un interes crescut al membrilor echipei referitor la educația pentru sănătate.

Realităţile zilelor noastre arată că trăim într-o perioadă provocatoare din perspectiva menţinerii sănătăţii, din cauza fluxului abundent de informaţii şi de mituri referitoare la procesul de îmbolnăvire, precum și datorită unei alimentații mai puțin sănătoase și a lipsei unui program adecvat de exerciții fizice. În acest context, educaţia privind sănătatea în general și igiena în particular reprezintă un instrument eficient pentru formarea abilităţilor de viaţă în rândul tinerei generaţii.

Încă din perioada preşcolară, copiii trebuie să conştientizeze atât importanţa menţinerii sănătăţii proprii, cât şi necesitatea contribuţiei personale la asigurarea sănătăţii colective. Proiectul

Sănătoși, voioși, voinici” îşi propune să contribuie la creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la punerea bazelor abilităţilor de menţinere a igienei și sănătății proprii şi a celorlalţi.

OBIECTIVE: 

            –     respectarea regulilor de igienă în cadrul grădiniţei.

  • formarea deprinderilor igienico-sanitare necesare în vederea dezvoltării armonioase şi sănătoase a copilului;
  • cultivarea unei atitudini şi a unui comportament igienic care să permită copiilor să acţioneze în folosul propriei sănătăţi;
  • recunoașterea si evitarea pe cât posibil a alimenţiei nesănătoase;
  • conştientizarea nevoii de a petrece cât mai mult timp în aer liber.

”Mișcare-n aer liber, cu hrană sănătoasă, o bună igienă și viața-i mai frumoasă”

Prin toate activitățile desfășurate am urmărit promovarea interesului pentru menţinerea stării de sănătate în rândul copiilor preşcolari, a însuşirii de cunoştinţe, norme de comportare specifice asigurării echilibrului dintre sănătatea individului, sănătatea societăţii şi a mediului. Am valorizat lucrul în echipă, și am intenționat conturarea responsabilității de a nu transmite între colegi unele afecțiuni respiratorii. Hrana proaspătă și variată, dar și mișcarea în aer liber, pe cât posibil, au fost ”gustate” de copii cu fiecare ocazie.

GALERIE FOTO

Proiect educativ local „Dăruiește din inimă”- GPP Nr. 20 Oradea

  • „Când dai, la început dai din ceea ce ai, apoi, de la un moment dat, dai din ceea ce eşti.”
  • GALERIE FOTO

Proiect educativ local „Tradiții în țara mea”- GPP Nr 53 Oradea

Cunoașterea diferitelor culturi, este înainte de orice respectul diferenţelor. Cadrele didactice sunt garanţi acestor rigori ale spiritului care veghează asupra diferenţelor, pentru a învăţa, a cunoaşte şi a înţelege ceea ce ne leagă, ceea ce ne face asemănători, ceea ce ne apropie.
Specificul grădiniţei noastre, cu grupe de predare în limba română şi în limba maghiară, a creat posibilitatea şi necesitatea, în acelaşi timp, de a include în programul educaţional al unităţii şi educaţia tradițiilor celor două naționalități.
În cadrul acestui proiect am selectat tradiţiile cele mai interesante și accesibile, astfel încât copiii să găsească deliciul unor tradiţii şi obiceiuri care le oferă satisfacţii şi bucurii, îi îmbogăţeşte spiritual, moral şi intelectual şi în acelaşi timp le dezvoltă respectul şi devoţiunea faţă de tradiţiile şi obiceiurile proprii.
Cunoaşterea tradiţiilor altor popoare, cunoscute prin experienţa proprie, vor contribui la formarea unui bagaj de cunoştinţe generale considerabile, totul realizându-se prin joacă și evenimente, care stârnesc curiozitatea micilor preșcolari.
Activităţile planificate sunt de aşa natură încât vor oferi posibilitatea de colaborare cu grupele implicate, realizarea unor activităţi specifice fiecărui obicei preluat, dar care găsesc semnificaţii şi corelaţii cu tradiţiile şi obiceiurile noastre.
Din activitățile desfășurate până acum, în cadrului proiectului, menționez ”Carnavalul pentru alungarea iernii” (obicei specific maghiar, în care copiii sunt costumați tematic) și ”Târgul de mărțișoare”(obicei specific românesc), realizat cu ocazia venirii primăverii. În cadrul acestora, s-au implicat atât grupele române, cât și cele maghiare, copiii familiarizându-se cu tradițiile celor două etnii și au participat cu entuziasm și interes.

AN ȘCOLAR: 2021-2022 / COORDONATOR PROIECT: prof. APAN FLORICA

1.DESCRIERE

În anul școlar 2021-2022, s-a desfășurat la nivelul grădiniței noastre, proiectul educativ local ”Tradiții în țara mea”. Activitățile derulate s-au desfășurat conform planificării realizate în momentul întocmirii proiectului. Proiectul a fost inițiat din necesitatea cunoașterii obiceiurilor, a muzicii și dansurilor specifice fiecărei culturi precum și a cultivării toleranței între etnii, știut fiind faptul că, țara noastră este un model al interculturalității și a conviețuirii pașnice între toate culturile.

        Principalele obiective urmărite au fost:

– educarea şi formarea interculturală a copiilor;

– pregătirea copiilor în sensul dezvoltării personale şi a inserţiei în comunitate;

– necesitatea cunoaşterii valorilor culturale ale diferitelor etnii;

– satisfacerea unor nevoi comunitare specifice educaţiei;

-promovarea unor relaţii de bună înţelegere între diferite culturi.

2.REZULTATE

Inspirându-se din realitate, vom întâlni foarte des în folclorul copiilor elemente ale vieţii reale, locale, jocuri care vin din vremuri mai mult sau mai puţin îndepărtate. Din folclorul copiilor fac parte: colinde, ghicitori, jocuri dramatice de iarnă, etc. Activităţile materializate în şezători, au rolul de a sintetiza toate formele de folclor asimilate de copii. Ei vor spune zicători şi proverbe, vor recita doine, vor cânta cântece populare şi vor dansa dansuri populare. O astfel de activitate a fost cea organizată, atât la nivelul grupelor române, cât și la nivelul celor maghiare, cu ocazia așteptării lui Moș Crăciun, ocazie cu care preșcolarii au intonate cântece de iarnă și colinde, activitate care a trezit interesul copiilor și la care au participat cu mult entuziasm. Îmbrăcarea costumelor tematice, în cadrul carnavalelor organizate, a prezentat, din nou, o activitate interesantă și atractivă pentru preșcolari, aceștia asumându-și roluri date de specificul costumelor purtate, ocazie cu care și-au însușit într-un mod ludic, atractiv, obiceiuri specifice maghiare, pentru alungarea iernii.

Târgul de mărțișoare cu vânzare, organizat la nivelul unității noastre, a avut un succes garantat. Copiii au dovedit o mare plăcere și pricepere în confecționarea de mărțișoare, motivați fiind de finalitatea acestei activități și anume, organizarea unei mari petreceri cu ocazia zilei lor, cea de întâi iunie. De asemenea, părinții au sprijinit acest demers, prin achiziționarea unui număr impresionant de mărțișoare, confecționate de mâinile dibace ale copiilor.

Ziua mamelor, sărbătorită la nivelul grupelor române și maghiare, este de mare importanță. Cele mai speciale ființe din viața copiilor, au fost celebrate prin confecționarea de felicitări, recitarea de poezii și intonarea de cântece.

Sărbătoarea Paștelui, foarte importantă pentru cele două etnii, incluse în proiect, a fost marcată prin activități tradiționale: vopsitul și decorarea ouălor, vânătoarea ouălor de Paște, confecționarea de felicitări, activități care i-au atras foarte tare pe cei mici și în cadrul cărora s-au implicat cu o mare plăcere.

3.EVALUARE

Finalul proiectului s-a materializat printr-o invitație la bal, în care copiii preșcolari au îmbrăcat costume îndrăgite, au cântat și dansat, manifestându-și bucuria și entuziasmul specific lor. Toate activitățile desfășurate au fost imortalizate prin poze și filmulețe, dovezi ale participării entuziaste a preșcolarilor noștri.

CONCLUZII

          Consider că toate activitățile propuse în cadrul proiectului educativ desfășurat la nivelul unității noastre și-au atins scopul. Acestea au contribuit la dezvoltarea personalității copiilor de la noi din grădiniță, trezindu-le interesul și dragostea față de tradițiile românești și maghiare. De asemenea, copiii au învățat să respecte diferențele dintre culturi, au cunoscut și au înțeles asemănările și deosebirile dintre cele două, prin intermediul  evenimentelor organizate, care au stârnit curiozitatea celor mici.

Galerie Foto

Proiect educativ local „Armonie și mișcare” în cadrul Programului Național „Kalokaghatia” – GPP Nr 53 Oradea

Am continuat derularea activităţilor acestui proiect,deoarece practicarea mişcării fizice  favorizează  capacităţile de comunicare şi creativitate,reduc agresivitatea ȋn rândul copiilor  şi astfel se ȋmbunătăţesc  premisele unor activităţi complexe, constructive, socializante.

         Un copil care aleargă,se joacă,este sănătos şi pregătit  oricând să facă  faţă unui efort intelectual.Să nu uităm,că dezvoltarea fizică armonioasă este unul din obiectivele pregătirii preşcolarului  pentru şcoală.

      Prin mişcare,prin jocuri pe fond muzical,prin dans,la această vârstă copiii ȋşi exteriorizează sentimentele,devin dezinvolţi,li se dezvoltă capacităţile şi deprinderile motrice,simţul estetic.

Prin participarea ȋn cadrul acestui proiect urmărim să-i ajutăm pe copii să descopere şi să ȋnţeleagă frumuseţea mişcării şi necesitatea practicării ei.

         Considerăm că atât cadrele didactice,cât şi părinţii trebuie să asigure posibilitatea  mişcării sub formă de joc sau sport,ceea ce va contribui la modelarea acestora,lucru esenţial ȋn dezvoltarea personalităţii lor.

         Fiecare activitate desfăşurată ȋn  cadrul acestui proiect,are ca efect creşterea calităţii,sănătăţii şi stimularea  practicării sportului.

         Scopul acestui proiect este de a stimula interesul pentru mişcare ȋn vederea asigurării unei dezvoltări fizice armonioase şi a dezvoltării spiritului de competiţie.

         Activităţile derulate sunt:

  • “Beneficiile sportului,pe ȋnţelesul celor mici”-vizionarea unor materiale informative “Dansul micilor colindători”
  • “Sănătate prin mişcare “-complex de exerciţii ritmice
  • “Jocurile copilăriei”-jocuri desfăşurate de preşcolari

PROIECT  EDUCATIV  LOCAL ȋn cadrul Proiectului Naţional KALOKAGHATIA (2021-2022)

Coordonator  proiect: prof. FODOR  ADINA CLAUDIA

Mişcarea este recunoscută ca prim factor al formării intelectuale corespunzătoare a copiilor.Studiile ȋn domeniu au dovedit că prin practicarea diferitelor activităţi sportive se favorizează  capacităţile de comunicare şi creativitate, se reduc agresivitatea şi astfel se ajunge la ȋmbunătăţirea premiselor unor activităţi complexe, constructive, socializante. Considerăm că atât cadrele didactice,cât şi părinţii trebuie să asigure posibilitatea  mişcării sub formă de joc sau sport,ceea ce va contribui la modelarea acestora,lucru esenţial ȋn dezvoltarea personalităţii lor. Fiecare activitate desfăşurată ȋn cadrul acestui proiect,are ca efect creşterea  calităţii, sănătăţii şi stimularea  practicării sportului. Implementarea, desfăşurarea şi evaluarea acestui proiect a fost o reuşită, fiind apreciat atât de copii, cât şi de părinţi,de comunitate.

DERULAREA  PROIECTULUI (Decembrie 2021-Iunie 2022) 

  •  1.”Beneficiile sportului, pe ȋnţelesul celor mici”(decembrie 2021)-vizionarea unor prezentări/materiale ppt. “Dansul  micilor colindători”-activitate realizată ȋmpreună cu doamna instructor de dans Ilaria
  • 2.”Sănătate prin mişcare”(ianuarie 2022)-realizarea unui complex de exerciţii ritmice ȋmpreună cu preşcolarii grădiniţei;
  •  3.”Jocurile copilăriei”(februarie 2022)-desfăşurarea unor jocuri ȋndrăgite de copii/jocuri ȋndrăgite de multe generaţii;
  • 4.”Dans pentru mama mea”(martie 2022)-activitate realizată ȋmpreună  cu doamna instructor Ilaria
  • 5.”Mişcare,aer şi soare-sănătate”(aprilie 2022)-jocuri distractive/de mişcare desfăşurate ȋn aer liber
  •     6.”Cupa campionilor”(mai 2022)-concurs sportiv, ştafete “Dansul juniorilor”-activitate realizată ȋmpreună cu doamna instructor de dans Ilaria

    EVALUARE  PROIECT – Galerie Foto

Proiect educativ local „Facem sport încă de mici, ca să creștem mari, voinici” în cadrul Programului Național „Kalokaghatia” – GPP Nr 20 Oradea

KALOKAGATHIA este un program național de stimulare a interesului pentru educaţie fizică şi sport în rândul copiilor preşcolari şi al şcolarilor mici. Activitățile desfășurate în cadrul acestui program la nivelul grădiniței, au avut ca scop întărirea sănătății și creșterea capacității generale de efort precum și asigurarea dezvoltării fizice armonioase a copiilor.

Având în vedere faptul că necesitatea derulării a cât mai multe activităţi de mişcare este susţinută de către toţi specialiştii în educaţie şi nu numai, am urmărit ca activităţile din cadrul proiectului ,,Kalokagathia” să aibă ca element comun mișcarea, jocurile de mişcare, jocurile distractive, dansul.

             Mişcarea este recunoscută ca prim factor al formării intelectuale corespunzătoare a copiilor. Studiile în domeniu au dovedit că prin practicarea diferitelor activităţi sportive se favorizează capacităţile de comunicare şi creativitate, se reduc agresivitatea şi inhibiţia şi astfel se ajunge la îmbunătăţirea premiselor unor activităţi complexe, constructive, socializante. Practicarea mişcării fizice ajută la dezvoltarea psihică a individului, previne labilitatea emoţională, modelează temperamentul şi atitudinile, constituind un fundament solid pentru personalitatea în formare.

         Exerciţiile fizice, jocurile de mişcare  împreună cu factorii naturali- apă, aer, soare- fortifică organismul , generându-i o pavăză naturală în faţa îmbolnăvirilor, cultivă răbdarea, stăpânirea de sine, curajul, iniţiativa, perseverenţa, disciplina, dezvoltă sentimentele de prietenie, spiritul colectiv şi competitiv. Un copil care aleargă, se joacă, este sănătos şi pregătit oricând să facă faţă unui efort intelectual.

Dezvoltarea fizică armonioasă este unul din obiectivele pregătirii preşcolarului pentru şcoală.

Prin mişcare, prin jocuri pe fond muzical, prin dans, la această vârstă, copiii îşi exteriorizează sentimentele, devin dezinvolţi, li se dezvoltă capacităţile şi deprinderile motrice, simţul estetic. Prin dans, ajung să redea diverse ritmuri: individual, în grup, în perechi.

         Prin participarea la acest program am urmărit să-i ajutăm pe copii să descopere şi să înţeleagă frumuseţea mişcării şi necesitatea practicării ei, urmând sloganul ,,Ne jucăm, ne mişcăm, dansăm şi mult ne bucurăm”.

OBIECTIVE :

       *stimularea  preşcolarilor pentru a desfăşura activităţi de mişcare şi      sporturi pe măsura propriilor posibilităţi fizice;

       * însuşirea unor norme de comportament care încurajează o relaţionare socială pozitivă, care promovează strategii pozitive de depăşire a conflictelor şi care dezvoltă respectul de sine;

       *dezvoltarea  armonioasă a copiilor preşcolari, stimularea imaginaţiei şi a creativităţii.

      *valorificarea experienței pozitive a cadrelor didactice în realizarea activităților cu conținut sportiv.

Jocul nu are vârstă. El este o lume a copiilor şi a oamenilor mari, deoarece tuturor le place şi le este necesară deconectarea pe care acesta le-o oferă. Practicarea sportului – prin mijlocirea jocului – înseamnă energie, sănătate şi vitalitate dezvoltând competiţia, iniţiativa şi disciplina. Mişcarea şi activităţile sportive ne dau tuturor: copii, părinţi, educatoare sau bunici o anumită libertate. Și cum cea mai necesară libertate este … jocul, în acest ton am continuat proiectul „Facem sport încă de mici ca să creștem mari voinici”.

            În cadrul programului național de stimulare a interesului pentru educație fizică și sport în rândul preșcolarilor, am derulat proiectul convinse fiind de faptul că sportul și mișcarea, reprezintă o condiție esențială pentru asigurarea echilibrului dintre efortul intelectual și cel fizic.

            Prin participarea la acest program am urmărit să -i ajutăm pe copii să descopere și să înțeleagă frumusețea mișcării și necesitatea practicării ei.

GALERIE FOTO

Proiect educativ local „Să circulăm corect” – GPP Nr. 20 Oradea

Coordonator: Micorici Mariana 

Echipa de proiect :   prof. Sonea Melania

                                    prof. Jurcan Lavinia

                                    prof. Lucuș crina

                                    prof. Faina Smaranda

                                    prof. Șerban Sorina 

Echipa de implementare a proiect: Șchiopu Carmen,  Buta  Diana, Buzlea Denisa, Bortoş  Lidia, Perțe Mihaela, Brătescu  Liliana,  Purtan Ioana,  Beke  Florina. Pentru a ajunge la grădiniţă sau la şcoală, copiii traversează străzi, unele foarte circulate, cu sau fără semafor, cu sau fără trecere de pietoni, uneori având curbe cu vizibilitate redusă. Componentă a Educației pentru societate, Educația rutieră reprezintă educația pentru securitate personală, pentru viață și alături de celelalte categorii de activități, contribuie la pregătirea copilului pentru integrarea în societate. În contextul societăţii actuale, când familiile sunt tot mai preocupate de problemele cotidiene, când a crescut rapid numărul de vehicule, dar mai ales de autovehicule, se impune ca încă de la cele mai fragede vârste, copiii să cunoască cele mai elementare reguli de circulaţie pe drumurile publice. Copiii preşcolari sunt cei mai expuşi accidentelor, datorită vârstei fragede, a unei insuficiente supravegheri sau a incapacităţii de a lua decizii legate de actul circulaţiei. Preșcolarii preferă mersul pe jos, mersul cu bicicleta, cu rolele și joaca afară. Încă nu au responsabilitatea de a se descurca în trafic singuri, dar pot începe să înțeleagă normele de siguranță. Pentru această grupă de vârstă, rolul adulților fie ei părinți sau educatori, în formarea unui comportament responsabil este deosebit de important, aceștia fiind principalul model de urmat de copil în această etapă a dezvoltării lor. Prin desfăşurarea activităţii de educaţie rutieră, copiii vor dobândi cunoștințe, își vor forma deprinderi și abilități care să le permită adaptarea cu ușurință în situația când sunt mici pietoni. Vor cunoaşte semnele de circulaţie,vor învăţa să respecte regulile de circulaţie, să cunoască drepturile şi îndatoririle pe care le au pietonii şi conducătorii de autovehicule, în concluzie vor învăţa să-şi apere viaţa.

  • Informarea copiilor despre regulile de circulație și riscul nerespectării acestora;
  • Formarea la copii a unei conduite corespunzătoare în trafic,atât ca pieton cât și ca observator ;
  • Cunoașterea de către copii a condițiilor de securitate în utilizarea mijloacelor de locomoție specifice copiilor ;

Galerie Foto

Proiect educativ local „Sunt cel mai bun părinte pentru copilul meu”- GPP Nr. 20 Oradea

“Singura cale de a forma copii buni este să devenim mai întâi părinţi buni…copiii noştri sunt singura speranţă pentru viitor, tot aşa cum noi, părinţii, suntem singura lor speranţă pentru prezentul şi viitorul imediat.” (Zig Ziglar).

GALERIE FOTO

Proiect educativ local „Micii ecologiști fac pământul să zâmbească”- GPN Nr. 14 Oradea

Proiect educativ local „Zâmbet de copil”- GPN Nr. 20 Oradea

Coordonator: BORTOȘ LIDIA

Copilăria și zâmbetul copilăriei sunt o lume de miracole și de uimire. ”Zâmbet de copil”scoate la lumina uluitoare creație a copilăriei precum și trăirile, emoțiile copiilor cu ocazia diverselor sărbători, tradiții și obiceiuri străbune.

Galerie foto